4Life in The House : Official Agent



Assalamualaikum...
Nak perkenalkan kepada semua selain daripada Mary Kay produk, saya juga nak perkenalkan satu lagi produk yang telah menjadi pilihan saya sekeluarga untuk lebih sihat dan jg menjadi pilihan oleh pesakit-pesakit kronik/HIV/kanser sebagai pilihan terakhir (ikhtiar) saat menghadapi dugaan antara hidup dan mati.

KENAPA 4Life?

Ma saya (Khasom Daud - 53 tahun)

Pd usia 53tahun hari ini, sudah hampir 5 tahun Ma mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi. Pd bulan Oktober, 2014 yg lepas, Ma telah dimasukkan ke Sunway Medical Hospital, Petaling Jaya akibat kuman dalam darah, manakala nanah telah berkumpul pd bahagian lutut akibat luka pd bahagian tapak kedua-dua belah kaki yg menyebabkan beliau tidak boleh bangun, apantah lg berjalan sekalipun.

Setelah di masukkan ke hospital dan menjalani pemeriksaan rapi, selain darah tinggi dan kencing manis, Ma disahkan punya ketumbuhan kecil pd bahagian pangkal rahim.

Setelah, 30 hari terpaksa duduk di ward, melibatkan 4 orang doktor pakar, (pakar kuman, pakar diabetes, pakar tulang, pakar pesakit puan) dan menjalani 3 kali major operation akhirnya Ma dibenarkan pulang dengan berbekalkan beberapa ubatan termasuk insulin!

Anak sulung (Amir Harith - 5 tahun)

Anak sulung saya dilahirkan pada 2010, selepas bersalin, anak saya disahkan punya masalah G6PD. Saya dan suami memang tak pernah diberitahu ttg apa-apa yang lebih lanjut tentang penyakit G6PD ini. Sejak dari lahir sampai lah ke hari ini, setiap tahun anak saya akan dimasukkan ke hospital sekurang-kurangnuya 2kali setahun. Disebabkan tiada penjagaan rapi dan pemantauan kerana kekurangan pengetahuan ttg G6PD ni... saya bertukar hospital... dan...

Anak saya telah di sahkan mengidap Pneumonia yg agak kronik. Dan hari ini anak saya telah bergantung dengan inhaler oren dan biru tua.

Anak kedua (Ammar Danish - 9 bulan)

Alhamdulillah anak ke dua saya dilahirkan dengan sihat pd Julai 2014 yang lalu, namun seperti yang telah dijangka dari kandungan 8bulan, anak saya mengidap masalah alahan yang agak teruk dan enzima. Pd usia 6 bulan, anak saya telah menjalani Allergy test yg mana doktor membuat ujian ke atas anak saya dengan 14 faktor yang berpotensi tinggi menjadi alahan kepada kanak-kanak.

Hasil daripada ujian, anak saya disahkan alah kepada susu lembu, kekacang, lipas, dan habuk


MEMBUAT PILIHAN

Pelbagai cara sudah saya dan suami lakukan sebelum ini untuk meningkatkan tahap kesihatan kami sekeluarga. Namun hasilnya tidak sebaiknya. Beli penyedut udara, beli pelbagai jenis ubat, tukar karpet kepada tikar, bersihkan rumah 2hari sekali, tukar cadar dan selimut setiap 5hari sekali, tukar bantal kekabu kpd anti dust, guna anti dust guard dan mcm2 lagi... tapi hasilnya masih ditampak minima...

Jadi tanggal 18hb April 2015, saya telah diperkenalkan dengan produk 4Life ini oleh teman. Saya dan anak sulung diberi rasa 30ml Riovida Stix dan 1t 4Life Transfer Factor chewable setiap seorang.



Dalam masa 30 minit kemudian, anak saya telah memberi tindak balas. Amat mengejutkan apabila beliau tiba-tiba sahaja muntah dengan banyaknya dan yang keluar adalah semata-mata lendir dan air sahaja. Apa yang lebih pelik, sebelum diberi makan TF tersebut anak saya sarapan dengan 2 biji karipap ikea. Tetapi hanya cebisan sahaja yang keluar. Selebihnya memang lendir dan air semata-mata.

Sejam kemudian, saya mula rasa mual, rasa seolah-olah mabuk baru turun dari roller coaster! Dan akhirnya saya juga muntah...

Sepanjang hari kami anak beranak seakan-akan keletihan yang amat... Sepanjang hari tu, anak saya muntah sebanyak 2x... dan saya muntah hanya sekali. Dan yang lagi best, saya mengelurakan angin mcm dah sebulan 'angin' tak keluar dari badan.

Itu semalam punya cerita, dan hari ini saya telah menjadi pengguna dan agen 4Life!

Saya nak share segala kebaikan yang boleh memberi harapan dan bermanfaat pd semua terutama pembaca blog saya. Insha Allah saya akn teruskan lagi perkembangan tentang kami sekeluarga.

Sebarang Pertanyaan boleh hubungi saya melaui:


Ulasan

Catatan Popular